Mit célszerű másnaposan enni és inni?

717
HOZZÁSZÓLÁS:

Mi a természetes reakciónk másnaposság esetén? Legtöbbünknél az evés, és ezt helyesen is tesszük.

A másnaposság utáni méregtelenítés természetes módja a táplálkozás, mivel pótolja a hiányzó elemeket és ezáltal jobban érezzük magunkat. Először is az evéssel stabilizálódik a vércukorszintünk. Másodszor, a táplálkozással feltöltjük az alkohollal lemerített B- és C-vitamin-raktárainkat, ezáltal képessé tesszük szervezetünket a természetes méregtelenítésre.canstockphoto27414974

Mit fogyasszunk másnaposan?

Gyümölcslé

A másnaposság tüneteinek egyik legfőbb előidézője a kiszáradás, ezért a legfontosabb feladat a folyadékpótlás. Miért jobb a gyümölcslé, mint a víz? Kellő mennyiségű víz és gyümölcslé ugyanúgy tartalmaz antioxidánsokat a májfunkciók megerősítéséhez, mint a víz.

Egy jelentős toxikológiai szaklap felmérése szerint azonban a gyümölcslevek fruktóztartalma gyorsítja a szervezet anyagcseréjét és ezáltal az alkohol kiürülését. Az egész napon át tartó gyümölcs- és gyümölcsléfogyasztás emellett pótolja az elveszített C-vitamint is.

Tojásrántotta

A fehérjének jelentős másnaposság-csökkentő hatása van. Az azonnali méregtelenítés érdekében szervezetünknek aminosavakra van szüksége, amelyek a fehérjetartalmú ételekben találhatók. A célnak mindegyik megfelelő, de a cisztein, ami a tojásban nagy mennyiségben van jelen, különösen hasznos.

A tojás azért is nagyszerű, mert kevés zsírt tartalmaz. A zsír a májon keresztül emésztődik, ezért a másnapos reggeleken a legcélszerűbb elkerülni a zsíros ételeket, mert a máj az alkohol feldolgozása helyett a zsíréval „foglalkozna”, ami a fájdalmas másnaposság idejét csak feleslegesen meghosszabbítaná.

Pirítós és méz

Segít a vércukorszint emelésében, ezáltal elmulasztja a remegést, és újabb adag méregtelenítő fruktóz is jut a szervezetünkbe. A barna kenyérből készült pirítós pedig kiváló B-vitamin-forrás, és energiaszintünk emeléséhez nyújt segítséget.

Egyéb, magas B-vitamin-tartalmú élelmiszerek (vörös húsok, teljes kiőrlésű tészták) napközbeni fogyasztása fokozza a hatást.

Leveles, zöld színű zöldségek

Számos leveles, zöld színű zöldség tartalmaz a máj működését segítő és így az alkohol lebontását felgyorsító természetes összetevőket. A legtöbbjüket viszont éhgyomorra vagy reggelire nemigazán kívánja az ember, de felesleges is megterhelni velük a gyomrunkat, mivel a nap folyamán később fogyasztva is csökkentik a másnaposság tüneteit.

Nagyon jók a keresztesvirágú zöldségek (káposzta, brokkoli) és az articsóka. Ezek mind tartalmaznak folsavat, ami alapvető fontosságú alkoholellenes tápanyag, és segít az alkohol okozta sejtkárosodások helyrehozásában.

A torma klorofilltartalma miatt szintén jelentős, segít oxigént juttatni a szervezetbe, amire egyébként most nagy mennyiségben van szükségünk.

717
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]